jueves, 4 de diciembre de 2014

L'Afortunada

Nel pueblu de Llaviana vivía una moza que se llamaba Afortunada, yera soltera y pobre, que nun tenía munches perres pa mantenese nin pa nada, por eso, decidió empezar a trabayar, pero nun se-y daben bien ni les matemátiques nin la llingua y taba desesperada.
     Un día vio un anunciu que traía que necesitaben a dalguien pa trabayar nuna casa. Afortunada nun podía desperdiciar esa oportunidá, asina que fue a arreglase y plantóse naquella casa.
     La dueña d’aquella casa yera una muyer vieya y mui seria, tenía dos fíes, yeren xemeles y yeren mui caprichoses y nun taben a gusto con nada que nun fuere lo qu’elles digan. Al final, la muyer de la casa decidió contratar a Afortunada y que pasare les 24 hores del día ellí con elles, así teníala a la so disposición.
     Los primeros díes Afortunada taba mui contenta, llevábase bien coles xemeles y nun tenía nenguna quexa, pero fueron pasando los díes y les tarees diben aumentando. Afortunada taba cansada porque yera muncho trabayu pa ella sola, pero nun podía dexar el trabayu porque quedábase ensin perres.
     Afortunada nun aguantaba yá a la muyer de la casa y muncho menos a les sos fíes, y si quería dexar el trabayu tenía que topar otru trabayu o topar a un mozu que la pudiere mantener.
     Esi mesmu día organizábase una romería na que diben dir tolos del pueblu, y Afortunada quería dir, pero la dueña de la casa nun quería que fuera porque tenía que trabayar, asina qu'Afortunada llamó a los sos amigos pa que la ayudaran. Acabaron el trabayu enantes de qu’acabare la fiesta y fueron p’allí. Y ellí, Afortunada conoció a un mozu mui curiosu que la diba sacar d’esa casa y nun tenía que volver a trabayar más.

LBC 4ESO B 20142015 IES DVM

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario